- Diagnoza indywidualna
- Warsztaty rozwoju osobistego
- Indywidualne poradnictwo zawodowe
- Trening kompetencji życiowych
- Trening kompetencji społecznych
- Plastuś III
- Animowanie społeczności lokalnej
- Wyjazd o charakterze integracyjnym
- Trening kompetencji zawodowych
- Wydarzenie o charakterze integracyjnym
- Warsztaty komputerowe
- Grupowa terapia psychospołeczna
- Mikołajki 2014
- Dzień Dziecka
- Plastuś
- Pierwsze Spotkanie Integracyjne
- Czerwiec Aktywnych Społeczności
- Trening Kompetencji Społecznych
- Wycieczka + Warsztat Kompetencji Społecznych
- Piknik Rodzinny
- Trening kompetencji zawodowych
- Mikołajki
- Kulig
- Wieczór kulturalny
- Teatr tańca i ognia
- Warsztaty komputerowe
- Działania środowiskowe
- Maluchy w projekcie
- Zakupy
- Metamorfoza
- CzAS
- Warsztaty kompetencji życiowych
- Warsztaty animacji filmowej
- "Stare bloki" - ostatnie spotkanie integracyjne
- Podsumowanie działań 2010 - 2011
- Pierwsze Spotkanie Integracyjne
- Plastus II
- Sołtysówka w nowym wydaniu
- Trening Kompetencji Społecznych II
- Warsztaty Komputerowe II
- Klub Rodzica
- Warsztaty Rozwoju Osobistego
- Mikołajki II
- Kulig II
- Walentynki 2012
- Kręgle - impreza integracyjna
- Trening kompetencji zawodowych i indywidualne poradnictwo zawodowe
- Warsztaty "szkoła narzeczonych"
- Metamorfozy
- Pokaz mody
- Wycieczka - warsztat kompetencji społecznych
- Pierwsza pomoc
- Ostatnia impreza integracyjna
- Grupa wsparcia
- Finał Projektu
Komputer bez tajemnic
Komputer – dawniej nazywany mózgiem elektronowym, elektroniczną maszyną cyfrową, czy też maszyną matematyczną. Jest urządzeniem elektronicznym służącym do przetwarzania wszelkich informacji, które da się zapisać w formie ciągu cyfr albo sygnału ciągłego. Pomimo, iż mechaniczne maszyny liczące istniały od wielu stuleci, komputery w sensie współczesnym pojawiły się dopiero w połowie XX wieku, kiedy zbudowano pierwsze komputery elektroniczne. Miały one rozmiary sporych pomieszczeń i zużywały kilkaset razy więcej energii niż współczesne komputery osobiste. Proste komputery są na tyle małe, że mogą zmieścić się w zegarku i być zasilane baterią. Z kolei komputery osobiste stały się symbolem ery informatycznej i to właśnie one przychodzą na myśl, kiedy mowa o "komputerze". Jednak najliczniejszymi przedstawicielami maszyn liczących są systemy wbudowane, sterujące najróżniejszymi urządzeniami - od odtwarzaczy MP3 i zabawek po roboty przemysłowe.
Sprawne posługiwanie się komputerem jest obecnie w wielu przypadkach warunkiem choćby otrzymania pracy. Okoliczności życiowe wręcz zmuszają nas do biegłości w obsłudze komputera. Ta umiejętność poszerza Nasze horyzonty, pozwala poznawać nowych ludzi, a nawet robić zakupy. Służy również zrozumieniu naszej cywilizacji, gdzie niemal w każdej dziedzinie posługujemy się komputerem i nie stanowi to żadnego rytuału lecz codzienną czynność. Bliższe zaznajomienie się z tajnikami komputera wyjaśni wyrażenia żargonu informatycznego i zbiór wskazówek do jego lepszego wykorzystania.
Dla 7 osobowej grupy uczestników projektu, w Sali komputerowej Szkoły Podstawowej w Jawiszowicach realizowane są zajęcia komputerowe dla początkujących (30 godz.), które w programie mają m.in.: podstawy obsługi komputera i systemy Windows, zasady pisania na klawiaturze, konfiguracja – Panel Sterowania. Po ukończeniu edycji podstawowej istnieje możliwość kontynuacji zajęć w grupie zaawansowanej.